Lynxen.blogg.se

2014-01-11
13:07:53

Leva i misär
Det känns så sjukt underbart att leva i misär bara för att hyresvärden är snål som ett as.
Min mor och jag bor i ett litet hus på landet..det är ett charmigt hus och sött osv. men när jag nu har bott här i tre år börjar jag få nog.. Huset är oisolerat, vi eldar fortfarande med ved och jag är bara allmänt trött på våran hyresvärd.

Det började andra året på vintern vi bodde här, Vår panna gick sönder och ingen ackumulatortank hade vi. (det är en stor tank som isolerar värmen och släpper ut lite i taget efter man har slutat eldat) så då fick vi bo hos vänner i några dagar, jo det gick relativt snabbt och fixa. sen visade sig att skorstenen var alldeles för låg så då fick ett par murare komma hit och förlänga den.. den blev så klart för kort så nu denna vintern har vi haft ett jävla problem med värmen.. som tur är har inte denna vintern varit så kall men ändå. principsak!
efter som skorstenen är för låg betyder det att det inte blir ett riktigt drag i pannan så det blir inte så mycket fart på elden.. så härom veckan gick det inte att elda och pannan läckte en massa vatten. jo då hade det bildats tjära i skorstenen, sotare kom hit och fixade det. det hjälpte inte. så vi höll på att bli rökförgiftade här hemma.. igår kom allas vår älskade rörmokare och fixade det!

Men vår hyresvärd syftar på att det blir fel hela tiden är vårt fel, vi är kvinnor, kvinnor kan inte elda, och så har vi fel ved, vi har ved av furu och inte av björk.. även om både sotarna och rörmokaren sa att vår ved är hur fin och torr som helst så tycker han att vi använder fel ved..

Då kan jag ju nämna att jag är duktigt förbannad på honom för allt han har gjort till sitt egna hus, han har satt in bergsvärme och fiber.
Visst att han har satt in fiber i sitt egna hus har jag inget emot, men att han kan sätta in bergvärme i sitt hus men inte här är fruktansvärt irriterande. och Jo han har råd, i våras byggde de om ett gammalt magasin och gjorde om det till ett café. så han har råd, han förstår inte att värdet på detta huset sjunker när han skiter i att göra något.

Men det värsta jag har hört är att när han har stått och pratat med mamma har han sagt att hon borde låta sin 20-åriga dotter (jag alltså) sola naken på balkongen för att bilarna ska köra saktare förbi hans ladugård.. FUCK YOU!
mamma berättade detta igår, jag blev så fruktansvärt förbannad. inte för att bilarna ser mig när jag ligger på balkongen.. men alltså så säger man inte!

På ett sett är jag glad att jag snart flyttar här ifrån, men sen är ju mamma kvar. Vill hitta något åt henne också så hon slipper äcklet!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: